Bij het verhuizen van een domein richting Neostrada heb je een verhuiscode nodig. Heb je deze verhuiscode niet? Je kan je huidige registrar vragen om deze code, soms wordt dit een EPP of Authorisation code genoemd.

Let op: Sommige extensies zoals de .es, .de, .co.uk, .fr en .cn extensie maken niet standaard gebruik van verhuiscodes, maar werken met andere methodes zoals een bevestiging via email. Meer informatie over deze extensies en de verhuisprocedure kan je verderop in dit artikel vinden onder Afwijkende extensies.


Inhoudsopgave


Verhuizen naar Neostrada

Zodra je een vakje met de tekst Verhuiscode en een knop Verhuis ziet staan is het domein wat je hebt ingevoerd al geregistreerd bij een andere partij. Je kan het best bij de huidige registrar de verhuiscode opvragen. Bij sommige providers wordt dit een EPP of Autorisatie code genoemd. Wanneer je de verhuiscode hebt kan je de volgende stappen uitvoeren:

  • Log in op het klantenpanel van Neostrada.
  • Klik op Domeinnaam Registreren.
  • Voer de gewenste domeinnaam inclusief extensie in.
  • Klik op Check.
  • Voer de verhuiscode in het vakje Verhuiscode in.
  • Klik op Verhuis. De verhuizing wordt na het afronden van de betaling meteen gestart.

Let op: Het verhuizen van je domein is geen verhuizing van de website en gegevens. Wil je ook de website verhuizen? Hiervoor kan je gebruik maken van onze Premium Service Website Verhuizen. Ook je e-mail verhuizen? Hiervoor kan je gebruik maken van onze Premium Service Email Verhuizen.


Hoe lang duurt de verhuizing?

De tijdsduur van een verhuizing hangt sterk af van de extensie. Een .nl en .be domein is in het algemeen binnen enkele minuten verhuisd. Alle overige extensies duren tot ongeveer 7 dagen voordat de verhuizing is uitgevoerd. 


Waarom is de verhuizing mislukt?

Het kan voorkomen dat je nadat je een verhuizing hebt aangevraagd een mail binnen krijgt waarin we melden dat de verhuizing is mislukt. De oorzaak van dit probleem proberen we altijd aan te geven. Krijg je een mail dat de verhuiscode niet klopte? Je kan het best opnieuw een verhuiscode aanvragen bij de huidige registrar, en deze verhuiscode invoeren op de link die we in de mail meesturen. Begrijp je de foutmelding niet, of kom je er niet uit? Neem dan contact op.